بازالت،سنگ بازالت،سنگ تراورتن،بازالت ماكو،سنگ بازالت ماكو،خريد بازالت،سنگ آتشفشاني بازالت،سنگ بازالت،سنگ تراورتن،بازالت ماكو،سنگ بازالت ماكو،خريد بازالت،سنگ آتشفشاني

سنگ بازالت ماکو

سنگ تراورتن

خريد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از رسوب چشمه هاي آب گرم در طي سالها متمادي تحت دما و فشار بالا تشكيل مي شود. اين سنگ بسيار متخلخل است و از دسته سنگهاي آهكي مي باشد.

اين سنگ به دليل اينكه در طي ساليان دراز و به مرور زمان تشكيل شده لايه لايه است و لايه ها با هم از لحاظ جنس تفاوت دارند. در اين مقاله اطلاعات مفيدي در مورد سنگ تراورتن در اختيار شما قرار مي گيرد. پس تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

سنگ تراورتن در رنگهاي مختلف در طبيعت به چشم مي خورد كه از رنگهاي روشن كرم و سفيد شروع شده و به رنگهاي تيره اي مثل قرمز و قهوه اي ختم ميشود.

مثلا در ايران سنگ تراورتن عباس آباد در رنگهاي كرم و سفيد وجود دارد و تراورتن آتشكوه به رنگ خرمايي و كرم روشن و تراورتن آذرشهر در رنگ قرمز يافت مي شود.

اين سنگ به دليل اينكه ناخالصي و رگه هايي در خود دارد نمي توان طرح هاي شبيه هم پيدا كرد و هر قسمت سنگ منحصربفرد است.

اين سنگ بدليل داشتن رگه هايي در خود در قسمت رگه ها سنگ مقاومت كمتري دارد و در كل اين سنگ مقاومت و استحكام خيلي بالايي ندارد پس سنگي كه رگه هاي كمتري دارد استحكام بالاتري نيز دارد كه در هنگام برش سنگ اين استحكام حس مي شود زيرا سنگهاي با استحكام كم دچار شكستگي و ترك مي شوند.

پيشنهاد مي كنيم مقاله سنگ آتشفشاني را مطالعه نماييد.

قيمت سنگ تراورتن

مقاله پيشنهادي: خريد بازالت

كاربردهاي سنگ تراورتن در ساختمان سازي

– در پوشش ديوارهاي داخلي و قرنيز ساختمان مثل لابي و سالن ها

– استفاده از اين سنگ بعنوان سنگ نما كه در سالهاي اخير به نما رومي معروف شده است و به سبك كلاسيك كار مي شود. اين سنگ براي ساختمانهاي بلند هم به دليل چسبندگي به ملات عالي و وزن كم بسيار مناسب است زيرا احتمال سقوط آن در اثر جدا شدن از ملات بسيار كم است.

– استفاده بعنوان كانتر آشپزخانه كه از اسلب تراورتن تهيه مي شود.

– استفاده در سنگ پله و كف . البته چون اين سنگ جذب آب بالايي دارد بهتر است از سنگهاي ديگر نظير مرمريت، گرانيت و كريستال چيني براي كف استفاده شود.

البته اگر اصرار به استفاده از اين سنگ در كف سرويس هاي بهداشتي، آشپزخانه و استخرها داريم بايد با مواد خاص آب بندي و عايق شوند. اين فناوري گران است و صرفه اقتصادي ندارد بنابراين استفاده از آن براي كف گزينه مناسبي نيست.

– براي ساخت شومينه، مجسمه، ستون، صراحي و آب نما

– ساخت جداول و يا نماي فرعي ساختمان (پشت نما) كه البته از سورتهاي ضعيفتر اين سنگ براي اين كارها استفاده مي شود.

شركت سنگ بازالت ماكو با سابقه اي طولاني در اين زمينه دارنده مهمترين معادن سنگ اندزيت، گرانيت، بازالت و تراورتن در سطح كشور است. اين شركت با داشتن كارخانه هاي سنگبري در مناطق ماكو، فرآيند استخراج سنگ گرانيت را بصورت اسلب و تايل انجام مي دهد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/22 ساعت: ۱۱ توسط:basaltmaku :